Прагноз і факт
У крызісных варунках працаваць няпроста. Кожны крок наперад даецца цяжкавата. Аднак любую дарогу адолее той, хто насуперак нават самым песімістычным прагнозам і цяжкасцям прагматычна ацэньвае сітуацыю і пакрокава рухаецца да пастаўленай мэты. За студзень — верасень 2015 года прамысловым комплексам выраблена прамысловай прадукцыі ў фактычных цэнах з улікам давальніцкай сыравіны на 1,2 трыльёна рублёў. Тэмп росту па індэксе фізічнага аб’ёму склаў 99,2 працэнта. Запасы гатовай прадукцыі на 1 кастрычніка — 21 працэнт да сярэднямесячнага аб’ёму вытворчасці ў фактычных цэнах, аб’ём адгружанай інавацыйнай — 87,4 млрд руб. Паказчык па энергазберажэнні за студзень — чэрвень забяспечаны на ўзроўні мінус 3,8.
Тэмп росту экспарту тавараў па выніках студзеня — верасня пралічваецца на ўзроўні 81,9 працэнта, без уліку рэспубліканскіх прадпрыемстваў — 81,8.
Знізіўся рознічны тавараабарот гандлю, грамадскага харчавання, інвестыцыі ў асноўны капітал, валавая вытворчасць прадукцыі сельскай гаспадаркі. Адсутнічаюць паступленні прамых замежных інвестыцый, у тым ліку прамых на чыстай аснове.
Намінальная налічаная сярэднямесячная заработная плата за студзень — жнівень складае 5190,0 тыс. руб., у тым ліку за жнівень — 5446,0 тыс.
Раённы выканаўчы камітэт адзначыў нездавальняючую работу шэрага суб’ектаў гаспадарання па забеспячэнні бясстратнай работы, некаторых кіраўнікоў — па прыцягненні прамых замежных інвестыцый на чыстай аснове (без уліку запазычанасці прамому інвестару за тавары, работы, паслугі), прамых замежных інвестыцый на чыстай аснове і інш. Намечаны меры па аздараўленні эканомікі рэгіёна.
Бюджэтны мерыдыян
Хочам лепей жыць — варта лепш рупіцца на кожным рабочым месцы. А нашы даброты сілкуюцца менавіта з раённага бюджэту. У галоўную рэгіянальную скарбонку за дзевяць мінулых месяцаў паступіла 247172,6 млн руб., з іх уласных даходаў — 120018,5 млн, альбо 57,3 працэнта гадавога паказчыка. План уласных паступленняў бюджэтаў сельсаветаў рэалізаваны на 69,7 працэнта. Найбольшая даходная доля прыпадае на падаходны і падаткі на дададзены кошт і ўласнасць.
У такой даволі складанай абстаноўцы варта ў першую чаргу арыентавацца на прыцягненне ў бюджэт дадатковых даходаў. Што маецца на ўвазе? Максімальнае павышэнне ставак падаткаў, размяшчэнне грашовых сродкаў на дэпазітных рахунках банкаў, продаж зямельных участкаў. Дарэчы, паступленне мясцовых падаткаў і збораў падсілкавала бюджэт на 8198,1 млн руб. Бюджэтнымі арганізацыямі прыцягнута сродкаў ад дзейнасці, якая прыносіць даходы, 5355,5 млн руб.
Выдаткі бюджэту склалі 256863,6 млн рублёў. У поўным аб’ёме забяспечана фінансаванне заработнай платы, выкананы абавязацельствы па аплаце ацяплення, электраэнергіі, харчавання і медыкаментаў.
Нельга змоўчаць аб такім красамоўным і пераканаўчым факце. Вяртанне падатку на прыбытак па выніках работы за 2014 год ААТ «Лепельскі малочнакансервавы камбінат» і стратная праца сёлета прывялі да адмоўнага сальда ў бюджэце раёна за дзевяць месяцаў у памеры 8590,3 млн руб. І ўвогуле кантрасны бюджэтны негатыў дапоўнілі нізкія паступленні ў цэлым. Прагназуецца недаатрыманне ўласных даходаў бюджэту ў суме 45,0 млрд руб.
Фінансавы аддзел райвыканкама абавязаны забяспечыць суровы рэжым эканоміі сродкаў, узмацніць кантроль і адказнасць кіраўнікоў арганізацый, якія фінансуюцца з бюджэту, за прыняцце абавязацельстваў, не прадугледжаных планавымі асігнаваннямі і што садзейнічаюць росту крэдыторскай запазычанасці.
Пітное вода-забеспячэнне
Рэалізацыя праграмы “Чыстая вада” садзейнічае павышэнню надзейнасці, мадэрнізацыі і далейшаму развіццю цэнтралізаваных сістэм пітнога водазабеспячэння і водаадвядзення, павышэнню якасці пітной вады і ачысткі сцёкавых вод, паляпшэнню абароны падземных крыніц ад забруджвання. Асноўныя аб’ёмы паслуг па гэтых паказчыках насельніцтву аказваюць ЛКУВП ЖКГ «Лепель», КУВП “Бароўка».
У рамках пітнога водазабеспячэння вызначаны паказчыкі забяспечанасці насельніцтва цэнтралізаванымі крыніцамі, стану інжынерных сетак і збудаванняў. За апошнія гады гэты паказчык па горадзе Лепель складае 84,2 працэнта, па вёсках — 65,2. Значэнне паказчыка прыведзена па Лепельскім КУВП ЖКГ «Лепель». Па КУВП «Бароўка» ён дасягнуў 86 працэнтаў.
Для паляпшэння санітарна-тэхнічнага стану гаспадарча-пітнога водазабеспячэння насельніцтва і рацыянальнага выкарыстання вады ВКУ ЛКУВП ЖКГ “Лепель” пракладзена 12,6 кіламетра сетак водаправода.
Практычна ў стадыі завяршэння знаходзіцца другая чарга аб’екта «Водазабеспячэнне г. Лепеля» з будаўніцтвам яшчэ адной артэзіянскай свідравіны і 3,8 кіламетра сетак водаправода. Гэта дазволіць надзейна забяспечыць водазабеспячэнне горада Лепель з закальцоўкай сістэмы і павялічыць прапускную яе здольнасць у два разы. Рэканструкцыя воданапорнай вежы, якая аднесена да праекта другой чаргі і знаходзіцца ў аварыйным стане, дазволіць рэалізаваць праект у поўным аб’ёме.
Па выніках лабараторных выпрабаванняў не стандартных пробаў вады ў месцах водазабору перад паступленнем у размеркавальную сетку ў кропках водазабору вонкавай і ўнутранай водаправоднай сеткі па мікрабіялагічных паказчыках не зарэгістравана. Пры ўсім тым маецца перавышэнне ПДК у вадзе па колькасці жалеза. Прадпрыемствамі жыллёва-камунальнай гаспадаркі распрацаваны графікі ачысткі, прамывання і дэзінфекцыі сетак. Распрацавана рабочая праграма вытворчага кантролю якасці пітной вады таксама нецэнтралізаванага водазабеспячэння.
Уладзімір ШАЎЧЭНКА.